Laitan tämän suoraan Vuotiksen Pulinasta, kun en jaksa erikseen tähän kirjoittaa. 
 
Syksyn ensimmäinen koulupäivä takana. Melkoisen hassua, kun lomalla tähän aikaan en ollut edes hereillä.
Päivä meni muuten ihan mukavasti, mutta saatiin lukujärjestykset ja minulla ja kaverillani on tietenkin ainoina luokastamme häikkää niissä, muidenkin edestä. 
Maanantai-aamun englannin ja musiikin kaksoistunnit menevät päällekkäin, mikä tarkoittaa sitä, että jos tahdon pitää musiikin valinnaisenani, minun täytyy siirtyä johonkin toiseen englanninryhmään; mahdollisesti ns. "virallisten" englanninlukijoiden (minä en ranskanlukijana sellainen ole) tunnille, ja heillä on englantia tunti enemmän viikossa kuin meillä. Joutuisin siis joko olemaan koulussa ylimääräistä aikaa tai olemaan koko ajan pihalla tuntien tapahtumista. Tämän lisäksi tälläinen menettely aiheuttaisi päällekkäisyyksiä muiden aineiden kanssa, joten minut täytyisi siirtää niissäkin toisiin ryhmiin, jolloin lukujärjestykseni kiepsahtaisi täysin randomiksi, enkä olisi juuri lainkaan samoilla tunneilla luokkalaisteni kanssa, mikä olisi mielestäni suuri harmi - odotin kuin kuuta nousevaa sitä, miten ysillä luokkahenkemme voisi nousta taivaisiin (tai edes vähän hypähtää sieltä lattianrajasta), ja nyt jos niin sattuisi käymään, minä olisin ulkopuolinen. Ei ole kovin kiva kuulla ystäviltä, miten hauska edellinen tunti on ollut kun itse on kitunut kaamean haahkan (anteeksi) tunnilla viereisessä luokassa, seurana vain ihmisiä, jotka eivät juttele kanssani edes ryhmätehtävien aikana. Ja tämähän oli viime vuona kolmena tuntina viikossa, nyt sitten mahdollisesti reippaasti useampana. Ei kovin mukavaa.
 
Tai sitten vain jätän musiikin pois ja otan jotain muuta valinnaista tilalle. Toisista valinnaisista mikään ei ole sellaista, mikä kiinnostaisi minua millään lailla. En kyllä ole varma, tarvitseeko minun ottaa mitään noista, minulla kun on tuo englanti ns. "valinnaisena" kun luen ykköskielenäni ranskaa. Mutta harmittaisi kyllä se musiikin pois jääminenkin, mutta toisaalta, eiköhän se oma luokka ole aina turvallisempi vaihtoehto kuin yksin tuntemattomien seurassa kituminen (tälläisissä tilanteissa väistämättä sulkeudun omaan haavemaailmaani. Ei hyvä.)
 
Ai niin, valinnaisesta musiikista minulla on tällä hetkellä numerona 9, eli se jäisi päättötodistukseen.
 
Tänään seurakunnan takkailtaan ♥
 
// 13 halia, onnenlukuni! *halii takaisin*